پیش بینی می‌شود بیش از ۲۷۰ هزار تن لیمو شیرین در قیروکارزین قطب تولید این محصول در کشور برداشت شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 08 November 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برداشت لیموشیرین از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های این شهرستان آغاز شده و تا اسفندماه ادامه دارد.
مهدی همتی با بیان اینکه شهرستان قیروکارزین با سهم ۴۳ درصدی از تولید کل کشور، رتبه نخست تولید لیمو شیرین در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت لیمو شیرین ۲۷۰ هزار تن محصول از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف سراسر کشور شود.
وی اظهار داشت: برداشت لیمو شیرین به صورت دستی انجام می‌شود و در زمان برداشت پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون نفر روز نیروی کارگری در باغ‌های قیروکارزین مشغول به کار باشند.
همتی با اشاره به اینکه سازگاری و تناسب آب، خاک و اقلیم قیروکارزین با درخت لیمو شیرین موجب شده محصول از کیفیت و تناژ تولید ممتازی برخوردار باشد، گفت: انواع رقم‌های لیمو شیرین مانند محلی، تو سرخ، زعفرانی و گلابی در باغ‌های قیروکارزین قابل یافت است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: لیمو شیرین قیروکارزین مرغوب‌ترین محصول تولید کشور است که ضمن مصرف در بازار داخلی به کشور‌های حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و برخی کشور‌های اروپایی نیز صادر می‌شود.
قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار